Consells per evitar l’insomni

 

images

El proper 16 de Març del 2018 es celebra el DIA MUNDIAL DE LA SON, una diada per recordar a la població la importància de dormir correctament per gaudir d’una vida saludable.

Es considera que una persona pateix insomni quan triga més de 30 minuts en dormir-se i/o dorm menys de 6 hores. Quan això passa durant més d’un mes, parlarem d’insomni crònic.

Per aquest motiu, des de Farmàcia Piera volem que eviteu l’insomni amb els següents consells:

1. Anar-se a dormir i aixercar-se a la mateixa hora.

2. Evitar fer activitats intenses abans d’anar a dormir.

3. Fer exercici amb regularitat.

4. Evitar fer migdiades llargues, amb 20 minuts és suficient.

5. Evitar estimulants (la cafeína, l’alcohol i la nicotina) abans d’anar a dormir.

6. Sopar de forma lleugera i no beure molt líquid. Intentar orinar abans d’anar al llit.

7. Seguir la mateixa rutina abans d’anar a dormir: posar-se el pijama, desmaquillar-se, rentar-se les dents…

8. A l’habitació ha d’existir un ambient agradable i trànquil amb una temperatura adequada. Si és necessari, dormir sol.

9. Evitar estar al llit més de 8 hores i mai treballar, menjar o veure la tele al llit.

10. Si després de més de mitja hora encara esteu desperts, és millor aixecar-se i fer alguna activitar relaxant.

11. Si és necessari, des de Farmàcia Piera us poden recomanar un inductor de la son: melatonina, valeriana, doxilamina, etc..

dormidina-doxilamina-25-mg-comprimidosheel-sleepeel-30-comprimidos melatonina