L’astènia primaveral

índice

L’astènia primaveral és la sensació de debilitat i falta de vitalitat general, tant física com intel·lectual, acompanyada de falta de gana, d’atenció, de concentració i dificultat per agafar la son.

Es presenta, generalment, entre els 20 i els 50 anys, i afecta més a les dones que els homes. Els símptomes solen ser poc alarmants i de curta durara.

Les causes són:

  • Estrès
  • Ansietat provocada per les dificultats de la vida
  • Situació de depressió
  • Malaltia orgànica (alteracions cardíaques, pulmonars, infeccions, etc)
  • Es creu que pot estar relacionada amb el canvi climatològic de la primavera o amb els processos al·lèrgics que tenen lloc en aquesta època de l’any.

Com podem alleujar els símptomes de l’astenia primaveral?

  1. Respectar les hores de son. A la primavera, augmenten les hores de llum i aquest fet fa que el nostre organisme segregui menys melatonina (hormona que regula el ritme circadià), per la qual cosa, si no dormim bé, podem prendre suplements a base de melatonina.
  2. Fer exercici moderat
  3. Portar una dieta sana i equilibrada: vegetals de temporada, peix blau i beure molta aigüa.
  4. Tot i l’aportació de nutrients i vitamines a la dieta, a vegades, es necessitarà una aportació vitamínica i/o mineral complementària que aporti energia.
  5. També hi ha productes naturals com la gelea reial, el gingseng i l’espirulina que ajuden a combatre el cansament.
  6. Quan el cansament és més aviat psíquic, trobem preparats amb triptòfan, vitamines B i magnesi.

Quan la sensació de cansament es prolonga durant més de sis mesos, caldrà consultar al metge, ja que pot tractar-se d’una fatiga crònica.

Que no et falti energia