I si decideixes deixar de fumar??

Arriba setembre i molta gent es planteja deixar de fumar. Si vosaltres també us esteu plantejant deixar de fumar…Enhorabona!! és la millor decisió per a la vostra salut.

teaserbox_36042222

Per començar, trieu un dia per deixar de fumar (dia D) i aneu preparant-vos per a aquell dia:

  • Feu una llista amb tots els motius per els que voleu deixar de fumar
  • Penseu en les situacions que més associeu a fumar i busqueu solucions per no fumar en aquelles situacions.
  • Comuniqueu a la vostra família i amics la vostra decisió. Intenteu que col·laborin amb vosaltres.
  • No fumeu quan us vingui de gust, intenteu ajornar el desig uns minuts.
  • Feu exercici, anirà bé per controlar després el síndrome d’abstinència.

Un cop heu començat a deixar de fumar, heu de saber que:

  • Necessiteu beure molta aigua per eliminar tota la nicotina que resta al vostre cos.
  • Deixar de fumar i mantenir el pes és possible: feu exercici, beveu més aigua, mengeu més fruita i verdures, eviteu la bolleria industrial, etc.
  • Si patiu insomni, eviteu el cafè i les begudes amb cafeïna. Millor prendre infusions relaxants.
  • Si esteu més cansats, intenteu augmentar les hores de son.
  • Penseu que el desig de fumar dura només uns segons i que el millor és pensar en una altra cosa o realitzar una altra activitat.
  • Eviteu tenir tabac a casa.
  • Intenteu mantenir-vos ocupats i distrets i busqueu noves aficions.
  • No s’ha de fumar gens! No heu de pensar que per una cigarreta no passa res, això és l’inici d’una probable recaiguda.

Si creieu que necessiteu ajuda, us oferim el servei de deshabituació tabàquica. Demaneu-nos hora!! Us ajudarem!!